Târgul de turism: România vs oferte externe

02 Apr Târgul de turism: România vs oferte externe

foto(3)

Târgul național de turism: Elementele tradiționale românești prezentate timid vs oferte externe care îți iau ochii

Iată că odată cu cea de-a 31-a ediție a târgului de turism care a reunit 280 de firme din România şi alte 23 de ţări, a fost readus în lumina reflectoarelor clasamentul industriei de turism din România în comparaţie cu celelalte ţări europene. Având în vedere că la această ediţie a târgului “Toată lumea se interesează de Grecia şi Turcia.”, după cum a declarat un reprezentant al unei agenții de turism, nu ne miră faptul că ţara noastră ocupă locul 154 în lume, din 184 de ţări, şi este pe ultimul loc în Europa, devansată printre altele de Albania (16,7% din PIB), Bulgaria (13,3%), Ungaria (10,6%), Cehia (8,4%) şi Slovacia (6%).

Cu oferte puse la bătaie de hotelierii autohtoni care nu prea au putut concura cu cele de șapte nopți în Bulgaria, all inclusive la 52 de euro de persoană, sau tot atâtea nopți în Croația la un preț de 77 de euro, se explică faptul că turismul în Romania a avut anul trecut o contribuție totală de doar 5,1% la Produsul Intern Brut, ceea ce ne plasează ţara spre sfârşitul clasamentului.

Cu toate acestea, la acelaşi târg, promovarea turismului autohton pălea în comparaţie cu standurile operatorilor care promovau turismul extern cu fete cu trupuri acoperite doar de acuarelă sau de câteva rânduri de pene şi băieţi în slipi, întinşi pe șezlonguri, la lumina neoanelor. Deşi au fost amplasate în zona centrală a târgului, asociațiile locale de turism şi cele câteva unităţi de cazare din regiunile balneare româneşti cât şi alte zone încărcate de tradiţie ale României şi frumoasele românce îmbrăcate în costum naţional care suflau din bucium, întinsele hore de dansatori populari sau doamnele care încondeiau ouă de paşte reușeau cu greu să atragă atenţia.

Într-o încercare de a ridica totuşi ţara noastră atât în acest clasament cât şi în ochii turiştilor din ţară şi de peste hotare, România s-a promovat la Salonul Mondial de Turism de la Paris şi în Federația Rusă. În perioada 20 – 23 martie la Paris s-a desfăşurat cea de-a 39-a ediţie a Salonului Mondial de Turism, cel mai important târg internaţional de turism din Franţa. Autoritatea Națională pentru Turism (ANT) împreună cu 11 societăți: agenții de turism, touroperatori, hoteluri şi companii aeriene au participat la acest târg. Plasat într-o poziție centrală standul a avut asigurat accesul din toate direcțiile şi a putut  fi identificat ușor datorită unui banner cu logo plasat în înălțime, iar artizanatul prezent la stand a asigurat originalitatea acestuia.

În acelaşi timp, șapte companii românești din domeniu au participat, între 19-21 martie a.c. la cea de a 21-a ediţie a Târgului Internațional de Turism „MITT 2014”, cea mai mare expoziție de turism din Rusia și Europa de Est.

Succesul şi rezultatele târgului de turism MITT 2014 vor creşte  implicit conştientizarea brandului de turism românesc  în rândul specialiştilor şi ulterior a publicului larg, cu cele mai competitive 6 produse turistice ale României: circuite culturale, turismul în natură, turismul rural, pachete tip city break, turismul activ și de aventură, turismul balnear și wellness.

Cu toate astea, un studiu arată că jumătate dintre români nu intenţionează să meargă în vacanţă în acest an, dublu faţă de 2013. Pentru cei care totuşi doresc sa meargă în concediu, România rămâne atracţia turistică cea mai importantă, fiind cea mai probabilă destinaţie pentru unul din patru români care intenţionează să meargă în vacanţă în 2014 ceea ce nu face decât să ne bucure şi să “forţeze mâna” hotelierilor să pună la bătaie oferte competitive şi cel mai important să ofere servicii de calitate.

 

Sursa: Mediafax Horeca.RO Wall-Street